OFTE STILTE SPØRSMÅL

Jeg skal importere Voga-produkter fra Irland til Norge, men har aldri gjort det før. Hva nå?


Dette hjelper vi deg med gjerne med. Den største delen av jobben gjør vi for deg: Ordner med fraktbrev, etiketter, kommersiell faktura osv.

Du trenger kun gjøre følgende:
STEG 1: Videresende Autofulfil-mailen til vår mailadresse: til@vogafrakt.no STEG 2: Vente på et pristilbud fra oss. STEG 3: Godta tilbudet.




Må jeg betale moms på forsendelsen?


Ja. Dersom du importerer varer fra utlandet vil du få tilsendt en egen faktura på merverdiavgifter (moms/MVA). Denne fakturaen vil bli sendt til deg som en separat faktura, og blir beregnet slik: 25% x (fraktpris + din varekostnad) = merverdiavgift Vi fyller ut alt som trengs av skjemaer for deg slik at dette blir riktig beregnet.




Kan dere si når forsendelsen min vil bli levert?


I sporingslinken du får fra oss på mail vil du finne en estimert leveringsdato. Vi anbefaler at du følger med på sporingen slik at du ser når forsendelsen din nærmer seg. Forsendelser blir som regel levert innen kl. 16 mandag-fredag. Du kan selvsagt få forsendelser utlevert på kveldstid også, men dette blir en del dyrere. Dersom du ønsker dette, si ifra til oss før en eventuell bestilling.




Vil forsendelsen bli levert hjem til meg?


Ja, i utgangspunket blir den levert hjem til deg på døra (på bakkeplan). Forsendelser med flere kolli inkludert kan bli splittet på veien, og derfor bli levert på hver sin dag.

Litt avhengig av transportør, så vil det bli gjort 1-3 leveringsforsøk på leveringsadressen. Dersom du ikke er hjemme når sjåføren kommer, vennligst se spørsmålet nedenfor.




Hva hvis jeg ikke er hjemme når forsendelsen skal leveres?


Dersom du ikke er hjemme når forsendelsen blir forsøkt utlevert, så vil varen(e) enten bli kjørt tilbake til depotet til transportøren (TNT eller Bring), eller til nærmeste post i butikk.

  • Hvis den blir sendt tilbake til depotet, vil en ny utlevering som regel skje påfølgende dag (mandag-fredag).
  • Hvis den blir levert til nærmeste post i butikk, vil dette bli oppdatert på sporingsnummeret ditt. Ta det samme sporingsnummeret du har fått fra oss og bruk det på https://sporing.posten.no/, for å se hvor og når pakken(e) kan hentes.

    Vi vil også sende deg en mail med denne informasjonen.




Samarbeider dere med VOGA (www.voga.com) ?


Nei, vi samarbeider ikke med VOGA. Voga.com er kun en av flere nettbutikker som ikke leverer til Norge. Vi hjelper de som har handlet på utenlandske nettbutikker med å få varene sine tilsendt på en rask og trygg måte. Vårt mål er å gjøre dette så enkelt som mulig for deg!




Vil jeg bli kontaktet før levering?


Vi anbefaler alltid sjåførene å ringe/sende SMS til mottaker før hvert leveringsforsøk, og mange av sjåførene følger denne anbefalingen. Sjåførene er derimot ikke pålagt å gjøre dette, så vi kan derfor ikke garantere at du vil bli kontaktet på forhånd.

Dersom dette er nødvendig for deg, anbefaler vi kveldslevering. Dette er en god del dyrere, men da blir du garantert kontaktet av sjåføren på forhånd, samtidig som varen(e) blir levert etter kl 16 i stedenfor før kl. 16. Si ifra til oss FØR bestilling av frakt dersom du ønsker dette alternativet.





OFTE STILTE SPØRSMÅL

TILBAKEMELDINGER

Copyright © 2020, Vogafrakt Norway